اخبار بهمن سبز, اخبار پروژه ها, اخبار سینما ها, سایر رسانه‌ها

کمیسیون رسیدگی ماده ۸ پردیس سینمایی مهر گنبد کاووس برگزار شد

با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و اعضا مسئول، جلسه کمیسیون رسیدگی ماده ۸ ویژه پردیس سینمایی مهر گنبد کاووس در صبح امروز سه شنبه ۱۰ خرداد ماه تشکیل شد.

به استناد تبصره یک ماده ۸ آیین نامه ایجاد، ساماندهی و نظارت بر سالن‌های نمایش فیلم تصویب هیات وزیران، جلسه‌ی کمیسیون رسیدگی ماده ۸ پردیس سینمایی مهر گنبد کاووس برگزار شد.

رضا یازرلو معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تشریح وضعیت زیرساخت‌های سینمایی استان گلستان و قدردانی از اقدام‌های صورت گرفته و مثبت ارزیابی کردن روند ساخت و سازها و نوسازی‌ها،گفت: حدود نیمی از جمعیت گلستان در شرق استان زندگی می‌کنند، اما حداکثر ۲ سالن سینمای فعال را  در سالیان گذشته شاهد بودیم که با سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه بهمن سبز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و نیزهمکاری بخش خصوص شاهد افزایش فضاهای سخت افزاری هستیم.

در ادامه‌ی جلسه نماینده بهمن سبز نیز ضمن اعلام جدول زمان‌بندی پروژه و اقدام‌های صورت گرفته،گفت: برای فضاهای کالبدی که قابلیت تبدیل به سینما را دارند، پیش قدم هستیم.

وی به استانداردهای جهانی برای سرانه سالن سینما به نسبت جمعیت اشاره کرد و گفت: رسالت موسسه بهمن سبز سینماسازی و سینما‌داری است و در حال حاضر در کشور به ازای حدود هر ۳۰۰ هزار نفر یک سالن سینما داریم که کمتر از استاندارهای جهانی است اما به نوبه‌ی خود می‌کوشیم قدمی برای افزایش استانداردها برداریم.

در ادامه‌ی جلسه هر یک از حاضران ضمن بیان دغدغه‌ها و پیشنهادهایی، در فضایی تعاملی مواردی را مطرح کردند.

 

 

منبع:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *