اخبار بهمن سبز, اخبار فیلم ها, سایر رسانه‌ها

پرواز سیمر‌غ‌های جشنواره چهلم/ سهم حوزه هنری ۵ سیمرغ و یک دیپلم افتخار

سازمان سینمایی سوره حوزه هنری، در چهلمین جشنواره فیلم فجر با چهار اثر پس از چند سال حضور یافت و با ۱۸ نامزدی برای چهار فیلم در نهایت پنج سیمرغ و یک دیپلم افتخار را از آن خود کرد.

در این دوره از جشنواره فیلم‌های «هناس»،«ضد»،«شادروان» و «دسته دختران» از محصولات حوزه هنری به مسابقه سینمای ایران راه یافتند و با ۱۸ اثر دیگر به رقابت پرداختند که ماحصل آن ۱۸ نامزدی در بخش‌های مختلفی چون صداگذاری،صدابرداری، چهره‌پردازی، بازیگری و … بود.

از این میان فیلم «دسته دختران» ساخته منیرقیدی که تنها فیلمساز زن حاضر در جشنواره چهلم بود در هفت رشته، «ضد» ساخته امیرعباس ربیعی در هفت رشته،«هناس» ساخته حسین دارابی در یک رشته و فیلم «شادروان» ساخته حسین نمازی نیز در سه رشته نامزد دریافت جوایز بودند که در نهایت فیلم «ضد» با دو جایزه بهترین نقش مکمل مرد برای نادر سلیمانی و بهترین طراحی صحنه برای محمدرضا شجاعی، فیلم «دسته دختران» با دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل زن برای فرشته حسینی و بهترین جلوه‌های ویژه بصری حسن نجفی و امیر ولی خانی، فیلم«شادروان» با سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی امید گلزاده این دوره از جشنواره را ترک کردند.

اما در این شب یک سیمرغ دیگر نیز برای موسسه پخش بهمن سبز به ارمغان آمد، سیمرغ بلورین بهترین تیزر برای فیلم‌های «تک تیرانداز» و «صحنه‌زنی»  که در بخش اقلام و مواد تبلیغی به امید میرزایی تعلق گرفت. پخش هر دو فیلم برعهده موسسه بهمن سبز بود.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *