اخبار بهمن سبز, اخبار فیلم ها, دسته‌بندی نشده, سایر رسانه‌ها

اکران «شور عاشقی» در شش مکان ویژه

در استان گلستان برگزار شد؛

اکران «شور عاشقی» در شش مکان ویژه

 

رئیس امور سینمایی استان گلستان مؤسسه بهمن سبز با اشاره به همکاری با واحد اکران سیار مؤسسه بهمن سبز، بیان کرد: برنامۀ ما در تمام استان این است که شبکه اکران مردمی با ظرفیت فعالان فرهنگی، مجموعه‌ها و هیئت‌هایی مذهبی تشکیل دهیم و افراد متخصصی را برای این کار آموزش دهیم و از آنها به صورت ثابت برای اکران‌ها در پایگاه‌های مختلف استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی و تبلیغاتی بهمن سبز، شش اکران ویژه شور عاشقی ۱۳ و ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ در استان گلستان و شهر‌های فاقد سینما و مناطق کم برخوردار برگزار شد.

محمدرضا پیری، رئیس امور سینمایی استان گلستان مؤسسه بهمن سبز در خصوص هدف از اجرای اکران سیار در مناطق کم برخوردار و فاقد سینما، بیان کرد: ما با اکران فیلم‌های ارزشی و مذهبی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان فرهنگی توانستیم به درستی در این مسیر پیش برویم. هدف ما این است در شهرهایی که سینما ندارند این اتفاق را با ظرفیت خود آن شهرها بتوانیم داشته باشیم و پایلوتی باشد برای آینده و اکران‌های سیار مداومی که در آن شهرها می‌خواهیم، برگزار کنیم.

وی افزود: ما در ابتدا دو شهر کردکوی و خان ببین برای اکران انتخاب کردیم و امیدواریم که بتوانیم با همت مجموعه‌های مردمی و فعالان فرهنگی در تمام شهرهای فاقد سینما یک شبکۀ وسیع و قوی جهت اکران سیار داشته باشیم.

رئیس امور سینمایی استان گلستان مؤسسه بهمن سبز با توجه به سازمان‌هایی که جهت اجرای این برنامه همکاری لازم را داشته‌اند، گفت: اولین سازمانی که با ما همکاری خوبی داشت، اداره کل امور زندان‌ها، رئیس زندان گنبد و مسئول فرهنگی کانون اصلاح و تربیت زندان گرگان، دفتر امام جمعه شهرستان کردکوی، مسئولان شهرستان خان ببین و ارتش جمهوری اسلامی ایران از نخستین سازمان‌هایی بودند که با ما همکاری داشتند.

پیری با اشاره به اماکن برگزاری و مخاطبان هدف خود در برنامه اکران سیار فیلم شور عاشقی، تصریح کرد: این اکران‌ها در اماکن ویژه‌ای چون زندان گرگان، کانون اصلاح وتربیت بند جرائم مالی زندان گنبد، مصلی نماز جمعه شهر خان ببین و مجموعه مردمی شورای فرهنگی مسجد جامع کردکوی که متولی این برنامه است، برگزار می‌شود. همچنین مخاطبان هدف ما در این برنامه گروه‌های محروم، زندانیان مالی، زندانیان کانون اصلاح و تربیت، هیئت‌های مذهبی، روحانیون حوزه علمیه، فعالان فرهنگی، قرآنی و شهروندان شهرهای فاقد سینما است.

او اظهار داشت: برنامۀ ما در تمام استان این است که شبکه اکران مردمی با ظرفیت فعالان فرهنگی، مجموعه‌ها و هیئت‌هایی مذهبی تشکیل دهیم و افراد متخصصی را برای این کار آموزش دهیم و از آنها به صورت ثابت برای اکران‌ها در پایگاه‌های مختلف استفاده کنیم. همچنین ما در بخش کودک و نوجوان و هر فیلمی که در ساختار پخش مجموعه بهمن سبز قرار دارد از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اقدامات آن انجام شده است که می‌توانیم از این ظرفیت برای ارتقای زیرساخت‌های موجود استفاده کنیم.

پیری در خصوص سابقه همکاری با واحد اکران سیار مؤسسه بهمن سبز، گفت: ما قبل از طراحی این زیرساخت، فیلم اخت الرضا را در چندین مرحله از طریق لینک اکران، اکران به صورت سیار داشتیم و این همکاری ادامه‌دار خواهد بود زیرا در استان مناطق بسیاری داریم که سینما ندارند یا دسترسی ندارند. همچنین ما با مجموعۀ مرزبانی هماهنگ کردیم و قرار بر این شد که در صورت امکان بتوانیم در شهرهای مرزی استان اکران داشته باشیم و در این میان هم روستاها و شهرهای محروم مورد شناسایی قرار گرفتند.

او در پایان بیان کرد: اکران‌های سیار در استان‌هایی مانند استان گلستان که شهرهای پراکنده‌ای دارند و تعداد سینماهای آنها محدود هست این جریان اثر پذیری بسیار بالایی دارد و اگر فیلم‌های متنوع‌تری در چرخۀ اکران سیار قرار بگیرد، اتفاق بسیار خوبی در خصوص تحول استفاده، تحول در دیدن فیلم و بهره‌مندی از فیلم‌های به‌روز در استان ایجاد می‌شود.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *