اخبار بهمن سبز, اخبار پروژه ها, اخبار سینما ها, سایر رسانه‌ها

اونق:پردیس سینمایی مهر به رشد کیفی فرهنگی گنبد کمک می‌کند/ دست فیلمسازان مستعد و جوان را بگیریم

عبدالرحمن اونق نویسنده نامدار ترکمن صحرا معتقدست هر اتفاق فرهنگی و هنری از جمله بازسازی سینما هجرت و تبدیل آن به پردیس سینمایی مهر گنبد موجب رشد و ارتقای کیفی فرهنگی شهرستان می‌شود.

عبدالرحمن اونق نویسنده نامدار ترکمن صحرا، با اشاره به افتتاح رسمی پردیس سینمایی مهر وحدت گنبد که پیش‌تر سینما هجرت نام داشت و در فاز دوم طرح توسعه سینماهای حوزه هنری توسط موسسه بهمن سبز در دست بازسازی قرار گرفت، اظهار کرد: هر کاری از جمله احداث پردیس سینمایی و کتابخانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و… که به رشد و ارتقای کیفی فرهنگی شهرهای کوچک کمک کند، قطعا اتفاق مبارک و پسندیده‌ای است.

وی ادامه داد: در این مقطع بازسازی سینمای تک‌سالنه هجرت و تبدیل آن به پردیس سینمایی ۶ سالنه با نام مهر گنبد مخاطبان را از اینکه برای تماشای فیلم‌های مورد علاقه‌شان به مرکز استان یعنی گرگان بروند، بی‌نیاز می‌کند و آن‌ها می‌توانند هر اثر جدیدی را که در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود، در این پردیس سینمایی تماشا کنند.

این نویسنده با اشاره به اینکه در گذشته زمانی که دوران راهنمایی را پشت سر می‌گذاشته است، شهرستان گنبد سه سینما داشت، مطرح کرد: مدت‌هاست این دو سینما تعطیل شده است که این اتفاق دلایل زیادی دارد و باید تحقیقات میدانی برای آن صورت بگیرد اما شاید بتوان گفت این اتفاق بدین دلیل رخ داده است که بعد از پیروزی انقلاب آنچنان اهمیتی به سینما و در این راستا به پخش آثار در شهرستان‌ها بها داده نشد.

اونق در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه کلاس‌های هنری در شهرستان گنبد بسیار محدود برگزار می‌شود و علاقه‌مندان و هنرجویان باید به مرکز استان مراجعه کنند، گفت: البته در این میان برخی از علاقه‌مندان امکان مراجعه به مرکز استان را ندارند و ممکن است از علایق خود دست بکشند. اما می‌توان امیدوار بود که با احداث این پردیس سینمایی کلاس‌های مرتبط با فیلمسازی با حضور از اساتید به‌نام در قالب ورکشاپ برگزار شود.

وی ادامه داد: انجمن سینمای جوانان ایران در شهر گرگان به عنوان مرکز استان دفتر دارد و از فیلمسازان برای برگزاری کلاس‌های مختلف دعوت می‌کند اما چنین دفتری در شهرستان گنبد نیست در حالی که فیلمساز جوان و مستعد در شهرستان گنبد زیاد است که برخی از آن‌ها جوایز کشوری و بین‌المللی نیز کسب کرده‌اند و باید به اصطلاح دست این دوستان را گرفت تا به آنچه که لایقش هستند برسند. البته خود آن‌ها نیز باید تلاش کنند تا حق خود را با چنگ و دندان بگیرند.

وی در پایان ضمن گلایه از مسئولان فرهنگی و هنری شهرستان گنبد خاطرنشان کرد: شاید بهتر باشد بگویم جای تاسف دارد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گنبد تا مدت‌ها نمی‌دانست من به عنوان کسی که ۳۷ سال است رمان می‌نویسم، اهل گنبد هستم و حتی زمانی که به عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب شدم، از من دعوت هم نکرد. کسانی که مسئولیت اساسی در این زمینه دارند باید افرادی باشند که هنر را بشناسند و احترام پیشکسوتان این عرصه را نگه دارند.

 

منبع: فارس

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *